Zondag 27 oktober 2019
Aanvang: 16:00

De Haagse Popdag




Entree: Gratis
Locatie: Paard & Paardcafe

De Haagse Popweek kent zijn hoogtepunt tijdens de Haagse Popdag, op de laatste zondag van de Popweek in het Paard. Wat kun je die dag verwachten? Er zijn tal van experts, professionals en ander meubilair uit de popsector beschikbaar om zowat al je vragen te beantwoorden. 's Avonds staan de heetste Haagse acts (Niko, GIAN en Magic Moon!) op het menu van het Paardcafé en reiken we de Haagse Popprijzen uit. Natuurlijk zorgen we dat er tussendoor een snelle hap verkrijgbaar is!

Vanaf 16.00 uur ben je welkom in de foyer van het Paard, waar je tijdens de speeddates zakelijk advies kunt krijgen. Bijvoorbeeld: wanneer (en waarvoor) heb je eigenlijk een manager nodig? Hoe kom je het best onder de aandacht van boekers? Heb je nog iets aan een eigen website, of kun je beter alles via de socials doen? Ook kun je je eigen muzikale loopbaan laten toetsen door kenners, om er zo beter achter te komen hoe goed je nu precies bezig bent. Tot nu toe zijn Ties Timmer (Radar Agency), Maarten Middendorp (Agents After All), Jacco Toma (Kaiser Management) en Githa Biekman (AT Bookings), Melanie Esther, Luca Sarsanszky (Warner Chappell Music),  Max de Beijer (Hall of Fame) en Emilie Kannekens (MassiveMusic) bevestigd. Zorg dat je op tijd komt, bij binnenkomst kun je inschrijven op maximaal drie professionals. Vol = vol.

De Haagse Popprijzen & live muziek
Natuurlijk worden ook de Haagse Popprijzen weer uitgereikt. Dit jaar zijn er vier categorieën:

  • Dé Haagse Popprijs voor de Haagse act die het afgelopen jaar flinke stappen in zijn carrière heeft gemaakt (Winnaar 2018: San Holo);
  • De Music Support Award, de ondersteuningsprijs twv €1000 aan Music Support (Winnaar 2018: Niko);
  • De prijs voor Beste Haagse Initiatief, de organisatie, instelling of het evenement die afgelopen jaar de meeste indruk maakte (Winnaars vorige jaren oa Sniester, PIP, Jam de la Crème);
  • En nieuw dit jaar: Beste videoclip.

Binnenkort kun je stemmen op de popprijs van het jaar!

Een optreden van Magic Moon is als een speurtocht in een vintage-winkel: de psychedelische rock wordt rauw geserveerd door een combinatie van stampende drums, meerstemmige zang, fuzzy gitaren en een dreunend orgel. Voorig jaar kwam debuut-EP ‘Night Circus’ uit op 12” vinyl. De band heeft inmiddels de eerste minuten op 3FM gemaakt en doet mee aan de Popronde 2019.

Niko maakt rauwe en dansbare indierock. Muzikaal wisselt de band hoekige riffs af met catchy refreinen. De nummers, niet geheel zonder ironie gebracht, worden ondersteund met een sound die de band uitspuwt alsof het hun levensbloed is. De nieuwe EP ‘Melk’ bevat 6 tracks die naadloos op elkaar aansluiten: de Niko-sound is nu beter dan ooit.

GIAN is de band van producer, muzikant/vocalist Johnny Ray en vocalist Eddie Dukan. Met z’n tweeën en met bevriende producers ontstond de sound en stem van GIAN. Het duo mixt dromerige lyrics met trap beats en live instrumenten. Nu, een paar maanden en tientallen songs later, brengen ze Hennessy uit op hun eigen label GIAN Records, staan de eerste shows geboekt en zijn ze meer dan klaar voor een volgend hoofdstuk GIAN.

Speeddates

Ties Timmers is boeker bij Radar Agency. Hij heeft een passie voor muziek die van het podium af spat en echt indruk maakt. Zijn roster varieert van electronica tot soul, en van pop tot jazz, bestaande uit artiesten als Wouter Hamel, Aafke Romeijn en KAUW. Ties was voorheen programmeur en journalist. Nu maakt hij ook podcasts en organiseert hij evenementen.

Na de studie Music Management aan de HKU ging Maarten Middendorp al snel aan de slag als boeker bij Agents After All. Als boeker maakt hij, met het team rond de band en/of de band zelf, een strategisch live plan gericht op een lange termijn carrière. Naast boekingen voor o.a. DI-RECT, Wulf, Rondé, Haevn, Son Mieux, FATA BOOM en Tape Toy programmeert Maarten ook de festivals Central Park, Lansingerland Live, Gelderpop en festival Strand.

Jacco Toma is werkzaam als artiestenmanager bij Kaiser Management. Bij dit in Haarlem gevestigde managementbureau verzorgt hij samen met Paul Heijink het management van Chef'Special en David Benjamin. Daarnaast doen zij het management van producers Tom Meijer (NL), Jasper Zuidervaart (NL), Rutger van Woudenberg (US) en Likeminds (US). Voor het in-house label Sweetfish Distribution is hij label manager.

Githa Biekman werkt bij AT Bookings en vertegenwoordigt onder andere Frenna, SFB, SBMG, Jebroer, Kempi, Josylvio en LouiVos. AT Bookings helpt nationale en internationale artiesten, personalities en social influencers bij het ontwikkelen van hun (live-)carrière. Ook heeft AT een groot netwerk van internationaal netwerp door hun partnership met Cloud 9 en Anna Agency. Samen met AT Bookings is Githa nu ook een nieuw managementbureau met de naam Fort Raw gestart, waarbij ze gezamenlijk gaan werken aan het ontdekken en ontwikkelen van muzikaal toptalent.

Melanie Esther coacht artiesten in het vinden en vertellen van hun unieke verhaal om zo tot een sterke branding en social media strategie te komen. Vanuit het verhaal werkt ze vervolgens met de artiest aan oa releaseplannen, (online) ticketpromotie en het vergroten van de following. Ze heeft hiervoor de methode 'Vind en Vertel' ontwikkeld en met deze methode creëert ze coachingstrajecten voor artiesten, workshops en presentaties. Melanie Esther werkt o.a. met Blanks en Typhoon.

Tijdens de opleiding Kunst & Economie op de HKU liep Luca Sarsanszky een stage bij platenlabel [PIAS] Holland en trad vervolgens in dienst bij muziekdistributeur Bertus. Daar hield hij zich oa bezig met de digitale kant van het bedrijf, was hij betrokken bij het label Butler records en werkte hij nauw samen met het team van V2 records Benelux. Begin 2019 maakte Luca de overstap naar Warner Chappell Music, de internationale publishing tak van Warner Music Group. Als A&R draagt hij bij aan de creatieve ontwikkeling en strategie van schrijvers, componisten en producers en scout hij naar nieuw talent.

Max de Beijer richtte in 2014 het platform To The Max op om Talent Meets Talent te realiseren. Talent Meets Talent focust zich op het samenbrengen en ontwikkelen van landelijk hiphoptalent. Na twee edities te hebben georganiseerd in de Tilburgse Hall Of Fame kreeg het concept een eigen plek op het Woo Hah festival. Ook managed en boekt Max een aantal artiesten, waaronder Gil & Megas, Zeno en Newtune. Hij is ook werkzaam als programmeur bij Hall of Fame in Tilburg en matchmaker in dezelfde stad voor Fonds Podiumkunsten, VSB Fonds en Fonds Cultuurparticipatie, waar hij urban initiatieven aan fondsen koppelt.

Emilie Kannekens maakte kennis met muziek toen ze The Doors hoorde in haar vaders auto. Haar viool verruilde ze al snel voor een gitaar, die later plaats maakte voor de bas. Op de universiteit van Amsterdam specialiseerde ze zichzelf in copyright rechten. Na wat omzwervingen via Andover (MA, USA), Melbourne en Kopenhagen keerde ze terug naar Nederland. Daar kon ze gelijk bij MassiveMusic aan de slag, waar ze zich bezig houdt met licensing, research en A&R. 

Als rapper/producer is Kingsize ondertussen een household name in de Nederlandse hiphop wereld. In de laatste 10 jaar heeft hij in samenwerking met het Haagse label Wilde Westen Records meerdere projecten uitgebracht waaronder zijn onlangs verschenen album Lang Leve De Koning. Hiernaast is hij achter de schermen actief in de muziekindustrie als Labelmanager bij Wilde Westen Records.

Toegang: gratis
Deur open: 16.00u
Aanvang: 16.30u
Aanvang Haagse Popprijzen: 19.00u, Paardcafé