Zondag 20 oktober 2019
Aanvang: 13:30

DROP IT LIKE IT’S HOT #3




Entree: Gratis
Locatie: Haags Hiphop Centrum, van der Kunststraat 12

Je bent muzikant, vocalist en/of producer, maakt je eigen songs, speelt in een band of je managed een act. Wanneer benader je een label en welk label past bij jouw stijl? Wat doet een label überhaupt en is publishing eigenlijk de moeite waard, of release je je tracks liever zelf? Hoe bereik je je publiek en wat vinden professionals van je nieuwe songs? Vragen, vragen, vragen.

Samen met Cultuurschakel, Paard en Haags Hiphop Centrum organiseert Popradar Den Haag op zondag 20 oktober tijdens de Haagse Popweek het label/netwerk event DROP IT LIKE IT’S HOT, waar je al die vragen en je nieuwe songs kan pitchen bij een panel van topprofessionals.

Eliza Ammeraal is boeker bij Topbillin’ van hiphop legends, new wave rappers en populaire zangeressen, waaronder Winne, Idaly, Tabitha en nog veel meer. Voordat Eliza boeker bij Topbillin’ werd, heeft ze de nodige werkervaring opgedaan als boeker voor verschillende internationale dj’s, maar via haar voorliefde voor hiphop is ze bij Topbillin’ terecht gekomen. Zij ontwikkelt voor iedere artiest een strategisch plan om hun live carrières naar een hoger niveau te tillen.

Lars Kelpin is werkzaam als projectmanager bij GRAP Amsterdam en organiseert o.a. de Muzikantendag, Rock Your Business, de Amsterdamse Popprijs, Mooie Noten en Wanted. Daarnaast is hij actief als artiestenmanager van o.a. Fata Boom, DIEDE en Tom Tukker. In het verleden was Lars o.a. Programma Coördinator van Speakers in Delft en de vrienden van Amstel LIVE!

Programmeur/hoofd marketing van de Kroepoekfrabriek in Vlaardingen Elroy Timmermans heeft binnen dat poppodium sinds de oprichting in 2011 zowat elke denkbare rol vervult: van productiemedewerker, projectleider, de boekhouding en online marketeer groeide hij door naar hoofd programma en marketing. Daarnaast houdt hij zich oa bezig met het zwembadhousefeest float. en punkrock- en skatefestival Rock 'n Ramps.

Ilana Goldstoff is werkzaam als Music Research & Sync Manager bij Music Agency Sizzer waar ze verantwoordelijk is voor de plaatsing van muziek onder (voornamelijk) reclames. Denk aan merken als Heineken, Diesel, Audi en Chanel. Dit kunnen zowel bekende als onbekende artiesten zijn, dus ze is altijd op zoek naar nieuwe muziek en nieuw talent in alle genres.

Wil je er zeker van zijn dat je demo wordt besproken? Lever hem dan van tevoren aan. Stuur een mail met je epk (electronic presskit) en je track op .mp3 formaat naar musicsupport@popradar.nl om je aan te melden.

Na afloop van de sessie is er gelegenheid om na te praten met de panelleden en je mede-muzikanten tijdens de netwerkborrel.

Voor wie is dit leuk
Muzikanten, producers, vocalisten, bands, managers en andere serieuze muziekfreaks. In het panel zijn alle genre’s van dit moment vertegenwoordigd, van urban, hip-hop en r&b tot indie, rock, electronica en alles er tussenin. 

Tijdschema
13:30 inloop en inschrijving
14:30 - 16:30 panelsessie
16:30 - 18:30 netwerkborrel & showcases